ARMAGEDDON DI AKHIR ZAMAN, BERSEDIAKAH KITA ?


Assalamualaikum WBT. Salam buat semua pengunjung weblog saya ini. Saya mungkin terkesan dengan dua Artikel Blog Ini (Segitiga Bermuda dan Kenali Negara Haram Israel) yang begitu menarik minat saya ke arah merungkai berkaitan kisah Israel dan Perkara-Perkara Sebelum Berlakunya Kiamat di Akhir Zaman. Antara yang pernah saya sentuh adalah berkaitan dengan kewujudan dan di sebalik Al-Masihud Dajjal, Israel dari Sudut Pandang Geografi dan Kepentingan Politik Israel@Yahudi, Kisah Bukit Golan, Kisah Sea of Galilee@ Tasik Tobariah, dan Kisah Armageddon. Mungkin artikel kali ini lebih ditumpukan kepada pengisahan Perang Besar Di Akhir Zaman iaitu dinamakan ARMAGEDDON.

Papan Tanda Wilayah Megiddo di Utara Palestin/ Israel

Papan Tanda Wilayah Megiddo di Utara Palestin/ Israel

MAGEDDO PERKAITAN PERANG THALUT DENGAN JALUT

Kawasan Mageddo ini pernah dikatakan oleh sesetengah pendapat bahawasanya terjadinya Peperangan antara Thalut dengan Jalut. Ayat Quran yang menjelaskan berkaitan Perang Thalut dengan Jalut adalah bermula dari Ayat 247-251 Surah Al-Baqarah.Di sini ingin saya lampirkan ayat 249-251 sebagai sumber rujukan dan perkaitan perang tersebut dengan kedudukan Geografi Mageddo di Utara Palestin@ Israel.

Firman Allah Taala: [ Kemudian apabila Talut keluar bersama-sama tenteranya, berkatalah ia: Sesungguhnya Allah akan menguji kamu dengan sebatang sungai, oleh itu sesiapa di antara kamu yang meminum airnya maka bukanlah dia dari pengikutku dan sesiapa yang tidak merasai airnya maka sesungguhnya dia dari pengikutku, kecuali orang yang mencedok satu cedokan dengan tangannya. (Sesudah diingatkan demikian) mereka meminum juga dari sungai itu (dengan sepuas-puasnya), kecuali sebahagian kecil dari mereka. Setelah Talut bersama-sama orang-orang yang beriman menyeberangi sungai itu, berkatalah orang-orang yang meminum (sepuas-puasnya): Kami pada hari ini tidak terdaya menentang Jalut dan tenteranya. Berkata pula orang-orang yang yakin bahawa mereka akan menemui Allah: Berapa banyak (yang pernah terjadi), golongan yang sedikit berjaya menewaskan golongan yang banyak dengan izin Allah dan Allah (sentiasa) bersama-sama orang-orang yang sabar. (249) Dan apabila mereka (yang beriman itu) keluar menentang Jalut dan tenteranya, mereka berdoa dengan berkata: Wahai Tuhan kami! Limpahkanlah sabar kepada kami dan teguhkanlah tapak pendirian kami serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir. (250) Oleh sebab itu, mereka dapat mengalahkan tentera Jalut dengan izin Allah dan Nabi Daud (yang turut serta dalam tentera Talut) membunuh Jalut dan (sesudah itu) Allah memberikan kepadanya (Nabi Daud) kuasa pemerintahan dan hikmat (pangkat kenabian) serta diajarkannya apa yang dikehendakiNya dan kalaulah Allah tidak menolak setengah manusia (yang ingkar dan derhaka) dengan setengahnya yang lain (yang beriman dan setia) nescaya rosak binasalah bumi ini; akan tetapi Allah sentiasa melimpah kurniaNya kepada sekalian alam. (251) ] Baqarah 249-251

Sedikit Cebisan Rakaman di Kawasan Megiddo Utara Palestin/ Israel

Sedikit Cebisan Rakaman di Kawasan Megiddo Utara Palestin/ Israel

Adakah sungai yang dilarang minum airnya itu ialah Sungai Jordan yang mana mengalir dari Pergunungan Golan (Golan Heights) ??? Adakah kawasan yang dikatakan panas terik itu Wilayah Mageddo???. Kepada sahabat-sahabat yang tidak tahu berkaitan tempat tersebut boleh rujuk peta dalam artikel KENALI NEGARA HARAM ISRAEL. Hal ini memang terdapat khilaf dikalangan sesetengah pendapat mungkin Ulama Islam atau Golongan Pemikir Kristian dll. Tetapi kenapa golongan Pemikir Yahudi senyap seribu bahasa dalam membincangkan berkaitan Mageddo yang dikatakan antara tempat terkuat hujahnya oleh sesetengah pemikir Islam dan Pemikir Kristian. Kenape ye wahai Yahudi?..Anda tahu apa yang tercatat dalam Taurat, Injil dan Quran & Hadith tetapi anda (Yahudi) cuba sembunyikan fakta tersebut dengan dibawakan Filem Armageddon dan buku-buku penyelewengan untuk diselewengkan Kisah Sebenar Berkaitan Perang Di Akhir Zaman. Yahudi tahu mereka akan dibunuh oleh Tentera Nabi Isa dan Imam Mahadi pada Armageddon nanti tetapi mereka tidak mahu kisah ini di masyhurkan di media-media dunia agar kelangsungan wadah perjuangan Israel dapat diselamatkan kelak dengan segala persediaan mereka. Antara persediaan mereka adalah dengan menguasai Wilayah Mageddo.

PENJELASAN DI SEBALIK ARMAGEDDON DI WILAYAH MAGEDDO UTARA PALESTIN @ ISRAEL

Peta Geografi Kuno- Wilayah Mageddo

Peta Geografi Kuno- Wilayah Mageddo

Banyak tanda-tanda bahawasanya Israel telah melakukan pelbagai persediaan rapi untuk menghadapi Armageddon tersebut tetapi mereka telah menyembunyikan fakta berkaitan Armageddon yang akan berlaku di Mageddo Utara Palestin antaranya :

  • Israel menjajah Palestin secara rasmi pada tahun 1946 sehinggalah Palestin berbaki kepada tanah Tebing Barat (West Bank) dan Semenanjung Gaza (Gaza Strip)
  • Semakin ramai umat Yahudi dihimpunkan di Tanah Palestin dari pelbagai pelusuk dunia.
  • Israel cuba menjajah Selatan Lebanon/ Selatan Lebanon ( Wilayah Tyre dll ) adalah termasuk juga dalam Wilayah Besar Mageddo, tetapi Israel tewas dalam perang tersebut.( Pertempuran tersebut melibatkan ketenteraan oleh Hizbullah )
  • Israel cuba menjajah kawasan Pergunungan Golan ( Golan Heights ) yang juga merupakan salah satu tempat terangkum dalam Wilayah Mageddo. Tentera Israel berjaya menawan tempat tersebut dalam masa Enam Hari. Pergunungan Golan juga mempunyai air terjun yang mengalir airnya ke Tasik Tobariah@ Sea of Galilee serta dari takungan air di Tasik Tobariah tersebut melimpah dan mengalir sungai Jordan yang mengalir terus airnya ke Laut Mati @ Dead Sea. Bukit Golan begitu strategik bukan sahaja dari sudut sumber air tetapi juga ketinggian Bukit Golan amat bermanfaat buat Israel untuk meninjau dan menyerang Tentera Muslimin yang dikatakan oleh beberapa pendapat akan berpangkalan di Damascus@ Damsyiq @ Ghuttah @ Syria sewaktu kedatangan Imam Mahadi dan Nabi Isa.
Peta Kuno Syam, Turki, dan sekitarnya

Peta Kuno Syam, Turki, dan sekitarnya

Imam Bukhari dan Muslim meriwayatkan dari Abu Hurairah bahwa Rasulullah saw. Bersabda, “Tidak akan datang hari kiamat sehingga kaum muslimin memerangi kaum Yahudi dan membunuh mereka. Sehingga, bersembunyilah orang-orang Yahudi di belakang batu atau kayu, kemudian batu atau kayu itu berkata, ‘Wahai orang muslim, wahai hamba Allah, ini ada orang Yahudi di belakang saya, kemarilah dan bunuhlah dia!’ Kecuali pohon Gharqad (yang tidak berbuat demikian) karena ia termasuk pohon Yahudi.”

Imam Bukhari meriwayatkan dari Abdullah bin Umar bahwa Rasulullah saw. Bersabda, “Kalian akan diperangi oleh bangsa Yahudi. Lalu, kalian diberi kemenangan atas mereka, sampai-sampai batu pun akan berbicara, ‘Hai muslim, ini seorang Yahudi di balikku, bunuhlah ia!’”

Dua hadith di atas merupakan gambaran tentang episod akhir dari Armageddon. Armageddon yang merupakan peperangan di akhir zaman akan mengerahkan seluruh kekuatan Yahudi dan negara Israel serta sekutu-sekutunya di seluruh dunia. Betapa hebatnya pertempuran itu, sampai-sampai batu dan kayu ikut berkata-kata menunjukkan tempat persembunyian Yahudi. Kitab mereka sendiri juga mengatakan hal tersebut. Bibel fasal Yehezkiel (7 : 15) berjudul Kesudahan Jerusalem menyebutkan, “Pedang ada di luar kota, penyakit menular dan kelaparan ada di dalam. Barangsiapa (Yahudi) yang di luar kota akan mati karena pedang, dan barangsiapa (Yahudi) yang di dalam kota akan binasa oleh kelaparan dan penyakit menular.”

Hal ini dipertegas dalam Bibel kitab Yehezkiel pasal 6 ayat 11 – 14, “Beginilah firman Tuhan Allah, ‘Bertepuklah dan hentakkanlah kakimu ke tanah dan serukanlah, ‘Awas!’ Oleh sebab segala perbuatan kaum Israel yang keji dan jahat, mereka akan rebah mati karena pedang, kelaparan, dan penyakit yang menular. Yang jauh akan mati karena penyakit menular, yang dekat akan rebah karena pedang, dan yang terluput serta terpelihara akan mati karena kelaparan. Demikianlah Aku akan melampiaskan amarah-Ku kepada mereka. Aku akan mengacungkan tangan-Ku melawan mereka dan tanahnya, di mana saja mereka diam akan Kubuat menjadi musnah dan sunyi sepi mulai dari padang gurun sampai Ribla’.”

Istilah Armageddon sebenarnya berasal dari bahasa Yunani. Istilah ini kemudian di kalangan orang Barat telah menjadi sinonim dalam pembahasan tentang hari akhir dunia. Di kalangan kaum muslimin juga dijumpai istilah tersebut, yaitu al-Majidun ‘kemuliaan’ yaitu “Perang Kemuliaan”. Hal ini ditemukan dalam beberapa manuskrip yang tersimpan dalam perpustakaan-perpustakaan Islam di Timur Tengah.
Armageddon adalah nama sebuah gunung di Palestin /Utara Israel. Erti dari Armageddon sendiri berasal dari bahasa Yunani, yaitu Ar berarti Gunung (Har dalam bahasa Ibrani/Hebrew) dan Mageddon = Magiddo adalah nama kota kuno di wilayah Israel sebelah utara. Kota Magiddo terletak di pegunungan Samaria, di mana gunung ini membentang dari Magiddo di utara sampai ke Hebron di selatan. Tetapi Tafsiran Wilayah Mageddo lebih meluas lagi bermula dari Haifa di Laut Mediteranean, sehingga ke Kota Mageddo di Pergunungan Samaria terbentang sehingga Hebron naik ke Tasik Tobariah @ Sea of Galilee sehingga ke Pergunungan Golan di Syria melintang ke Selatan Lebanon berdekatan Laut Mediteranean. 

Terdapat banyak istilah tentang Armageddon, Rasulullah menyebutnya sebagai Al-Malhamah al-Kubra ‘pertempuran besar yang tidak ada tandingannya’. Istilah yang lainnya seperti Hari Jabal di Palestin. Istilah-istilah yang lainnya muncul berdasarkan nama tempatnya yaitu Samaria, Bukit al-Quds (Jerusalem), Tanah Isra’ dan Mikraj, Al-Jabal al-Majid (Majidu asy-Syam), Lembah Yosafat, dan Lembah Penentuan. Nama-nama tempat itu secara geografi adalah sama, yaitu dalam satu tempat/kawasan di Israel dan 8 sekitarnya, meliputi juga Lebanon bahagian selatan yang berhadapan dengan kota Mageddo, bagian barat Jordan, serta bagian selatan Syria(dataran tinggi Golan).

Lakaran Peta Tempat Jangkaan Armageddon

Lakaran Peta Tempat Jangkaan Armageddon

Kawasan Armageddon di Utara Israel

Kawasan Armageddon di Utara Israel

Dikatakan dalam buku Armageddon Peperangan Di Akhir Zaman- Ir Wisnu Sasongko bahawasanya mengikut penelitian beliau setelah melihat Quran, Hadith, Bible dan Taurat bahawasanya akan berpangkalannya Tentera Rom (Tentera-Tentera Bersekutu Kristian) di Kawasan Aleppo setelah mereka berjaya menawan Negara Lebanon untuk dijadikan Negara Kristian Lebanon. Tentera Muslimin yang diketuai Nabi Isa dan Imam Mahadi akan berpangkalan di Damascus di Syria serta Tentera Yahudi yang diketuai oleh Al-Masihud Dajjal akan berpangkalan di Mageddo dan Palestin.

Pada episod akhir zaman nanti, Isa Putera Maryam akan turun untuk menghakimi orang Yahudi atau Israel, yaitu orang-orang Yahudi keturunan Samiri si penyembah sapi, serta semua yang menjadi pendukungnya (Rom/Romawi). Mereka bersama pendukung-pendukungnya akan berkumpulkan di gunung Mageddo. Di sinilah Dajjal si Pendusta Besar berperanan dalam terwujudnya Pertempuran Akhir Zaman. Di tengah-tengah pertempuran itu, Allah kirimkan “Hentaman yang Keras” (al-Bathsyah al-Kubro) yang menghentam tepat bala tentera Rom dan Israel. Sehingga, mereka terbunuh dengan hebatnya. Puncak dari pertempuran itu, Allah menurunkan Isa Putra Maryam (Jesus Crist) untuk membunuh Dajjal dan pengikutnya.

Peperangan Armageddon ini mempunyai rentang waktu yang lama. Sehingga, menyeret semua negara ke dalam dua poros, yaitu puak kaum kafir yang dipimpin oleh Dajjal dan puak kaum muslimin yang dipimpin oleh Imam Al-Mahdi. Di tengah-tengah berkecamuknya perang ini, turunlah pertolongan Allah kepada kaum muslimin yaitu dengan diturunkannya Isa Al-Masih Putra Maryam Perawan Suci. Isa akan turun di menara putih di timur Damascus ketika waktu malam pagi menjelang fajar bukanlah selepas Subuh. Kemudian Isa masuk ke markas kaum Muslimin dan ikut dalam barisan Solat Subuh. Setelah itu ia bersama Imam Al-Mahdi akan memimpin kaum Muslimin menyerbu seluruh markas kaum kafir, bahkan berhasil membunuh Dajjal dan seluruh orang kafir.

Sumber Rujukan :

  • Buku Armageddon Peperangan Di Akhir Zaman : Ir Wisnu Sasongko
  • Blog-Blog Terpilih

—————————————————————————————

pokok_yahudi

Mungkinkah pohon jenis ini yg dikatakan Pohon Gharqad iaitu pokok pembela Yahudi???

KISAH POHON GHARQAD, PERKAITANNYA DENGAN ARMAGEDDON

Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud:

“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: “Wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya’, kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi”.

gharqad daun

gharqad daun

Penanaman Pokok

Penanaman Pokok

Golongan Yahudi ini telah rancak menanam pokok –pokok ini, serta disebuah jalan menuju ke kota magiddo telah diletakkan dengan besarnya papan tanda iaitu dengan tulisan “harmageddon” sebagai persediaan utk mereka menghadapi hari tibanya Armageddon. Kita adakah sudah bersedia untuk Armageddon. Adakah masih belum bersedia atau masih duduk berkhayal dengan dunia yang penuh hiburan ini? Sedangkan akhirat tempat tuaian hasil penanaman kita di dunia.

Segala upaya dilakukan Yahudi guna menghadapi datangnya Isa Al-Masih yang diyakini akan memimpin mereka dari Haikal Sulaiman@ Kuil Sulaiman (Salomon Temple) untuk menaklukan dunia. Namun ada satu fakta dan kepercayaan yang bertentangan dengan keyakinan tersebut. Di satu sisi mereka mengaku sangat yakin bisa mengalahkan seluruh umat manusia, khususnya kaum Muslimin, dan menjadi pemimpin dunia. Namun di sisi lain mereka juga berlomba-lomba menanami tanah Palestin yang mereka duduki secara tidak sah, dengan pohon Gharqad (nama latin : Nitraria Retusa).

Tidak diketahui secara pasti sejak bila Zionis Israel menanami tanah Palestin dengan pohon Gharqad. Hanya saja melalui website Jewish National Fund (www.jnf.org), di bagian JHF Store (Tress for Israel Certificate), disebutkan bahwa di tanah Palestin telah ditanami 220 juta batang pohon Gharqad. Siapa saja bisa membeli pohon Gharqad secara online lalu menyumbangkannya ke Israel untuk ditanami di tanah Palestina.

Sumber: Jurnal Al Aqsha, edisi 3: Muharram 1430 H/ Desember 2008 M

Pohon Gharqad memang dikenal sebagai pohon kaum Yahudi. Hal tersebut secara tegas dinyatakan Rasulullah SAW dalam salah satu hadithnya mengenai peperangan hari akhir yang berbunyi :

Tidak akan terjadi kiamat hingga kaum Muslimin memerangi kaum Yahudi, lalu membunuh mereka, sehingga seorang Yahudi  bersembunyi di balik batu dan pohon, lalu batu dan pohon itu berkata: Hai Muslim! Hai hamba Allah! Ini Yahudi di belakangku, kemarilah, bunuhlah dia! Kecuali pohon Ghorqod, maka itu adalah dari pohon-pohonnya orang Yahudi.” (HR. Muslim VII/188, Bukhari IV/51, Lulu ‘wal-Marjan III/308)

Pohon Gharqad (Nitraria Retusa) merupakan tanaman sejenis semak berdaun kecil-kecil dan lebat, dengan ranting yang juga banyak. Ketika kecil pohon ini hanya berupa semak yang kecil, mustahil untuk dijadikan tempat bersembunyi. Namun ketika sudah besar, tanaman ini memiliki batang yang cukup kokoh untuk bisa dipanjat dan rerimbunan dedaunannya sangat lebat sehingga bisa dipakai sebagai tempat bersembunyi, walau pohon ini tidaklah terlalu tinggi.

Zionis-Israel telah melakukan penanaman pohon Ghorqod sejak lama. Bahkan Yahudi seluruh dunia sangat dianjurkan untuk mengambil bahagian secara aktif menanam pohon jenis ini di wilayah pendudukan Zionis-Israel di tanah Palestin. Website Jewish National Fund (jnf.org) dalam bagian JNF Store (Tress for Israel Certificate) di akhir tahun 2007 telah mengumumkan di tanah Palestin yang dikuasai Israel telah ditanami tidak kurang dari 220 juta batang pohon gharqad.

Laman web tersebut juga mengiklankan bahawa siapa saja mampu untuk membeli pohon gharqad dan menyumbangkannya untuk ditanami di wilayah pendudukan. Satu batang pohon dihargai US $18, dan sesiapa membeli dua batang seharga US $36 akan diberi bonus satu batang. Sistem pembayarannya boleh didahulukan dengan kad kredit. Dan pembungkusan serta pengirimannya pun boleh dipilih mengikut apa-apa cara pengangkutan.

Sedikit petikan dari web (Eramuslim)

Boleh juga rujuk laman web berikut :

http://www.treesfortheholyland.com/index.html

—————————————————————————————

Armageddon Future Temple at Israel

Armageddon Future Temple at Israel

KESIMPULAN DARI ARTIKEL ARMAGEDDON

Beberapa kisah yang pihak saya paparkan diatas bukan berniat untuk menakutkan tetapi lebih kepada menyedarkan diri saya dan juga sahabat-sahabat sekalian. Di sebalik kita berseronok dengan hiburan dunia, sehingga kita lupa tentang persediaan kita untuk Akhirat. Jika Allah taqdirkan kita untuk bertemu dengan Armageddon ini atau Hari Kiamat kelak adakah kita mampu berhadapan dengan pelbagai serangan Tentera-Tentera Musuh yang bertubi-tubi menekan semua Umat Muslimin. Yang paling saya sedih umat Islam pada hari ini seolah sama perangainya seperti kaum Kristian dan Yahudi malah mungkin lebih teruk dari itu kerana terikut dengan perancangan jahat Musuh Islam yang selain dari Syaitan dan Hawa Nafsu iaitu Yahudi dan Kristian.. Tahaluf siasi berfungsi pada ketika awlawiyatnya..Peperangan hak dan batil juga pada awlawiyatnya. Umat Islam perlu cerdik dalam membeza-bezakan Fiqhul Awlawiyat ketika perkara yang melibatkan Maslahah dan Mafsadah yang lebih besar iaitu menegakkan Islam di muka bumi.. Hal inilah yang paling-paling dibenci oleh puak-puak Yahudi dan Kristian di seluruh dunia ini….Firman Allah Taala dalam kitab Al-Quran awal ayat 12 Surah Al-Baqarah :

Tidak akan redha bagi umat Yahudi dan Kristian Nasrani ( Ke atas umat Islam ) sehinggalah ( Umat Islam ) itu mengikut millat mereka (ajaran Yahudi dan Kristian)……………………….sehingga akhir ayat.     Ayat 120 Surah Al-Baqarah.

Sekian, wasalam.

—————————————————————————————-

amarjamaludin.wordpress.com

20-21 Julai 2011/ Kaherah, Mesir.